Mlyn (Python) 1. Hrací plán

Pokúsime sa v Pythone naprogramovať hru Mlyn. Pravidlá nájdete v článku Mlyn.

Aby sme mohli začať hrať, musíme nakresliť hrací plán.

Pomocou príkazov, ktoré ste sa naučili, by ste mali vedieť takýto plán nakresliť. Vytvorme plátno s rozmermi 400×400.

import tkinter
platno=tkinter.Canvas(height=400,width=400)
platno.pack()

Keď takéto torzo programu spustíme, zobrazí sa štvorcové plátno, ľavý horný bod má súradnice 0,0 pravý dolný bod má súradnice 400,400. Na nasledujúcom obrázku je hrací plán aj so zobrazenou súradnicovou mriežkou:

Najväčší štvorec, môžeme nakresliť napríklad príkazom:

platno.create_rectangle(50,50,350,350)

Menší štvorec spravte tak, aby ľavý horný bod bol znova o 50 pixelov vpravo a nižšie a pravý dolný roh o 50 pixelov vľavo a vyššie, rovnako zmenšite ďalší štvorec, dostanete nasledujúce obrázky:

Pomocou príkazov create_line vytvorte priečky, dostanete:

Na záver príkazmi cretate_oval nakreslite kružnice.

 

print

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *